רב המשטרה: "אנחנו רק אוכפים את התקנות – איננו מחליטים מי נכנס למירון"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on רב המשטרה: "אנחנו רק אוכפים את התקנות – איננו מחליטים מי נכנס למירון"

    הרב רמי ברכיהו בריאיון ל'קול חי' שעות ספורות לקראת חגיגות לג' בעומר המצומצמות השנה במירון, ומסביר את הסכנה וההבנה לקושי הגדול, "גם לשוטרים זה קשה", ומאידך, "הציבור החרדי מבין שמקום כמו מירון, יכול להוות מכת מוות בתקופה הזו. אף אחד לא רוצה כי בגלל שעלה לציון הרשב"י – יתגלגל שפיכות דמים"

    שוטר היום על גג הציון, בסגרת ההיערכות לקראת לג' בעומר צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    24 שעות לפני פתיחת חגיגות לג' בעומר המסורתיות במירון תש"פ, החגיגה היהודית הגדולה ביותר בעולם, אך השנה היא תתקיים בשל משבר הקורונה במתכונת שונה לגמרי. רב משטרת ישראל נצ"מ הרב רמי ברכיהו פינה מזמנו לראיון לקול חי לקראת האירועים על הר מירון.

    בפתח הריאיון עומד הרב על ההבדלים בהיערכות השנה, "בשנה רגילה בזמן כזה אנחנו בשיא ההיערכות לל"ג בעומר במירון, עם אלפי שוטרים שפרוסים בהר מירון, עם אותם שוטרים שרוצים לסייע לקשישים, לנכים להגיע לציון הרשב"י, אולם השנה בשל הקורונה הכל שונה לחלוטין" אומר הרב.

    הרב ברכיהו רב המשטרה אומר לכתבינו בנצי ליזרוביץ בכאב, "לג בעומר של תש"פ הוא לא לג בעומר שלפני שנה ויותר מזה. השמחה, ההתרגשות הגדולה של לפני ההדלקה וספירת העומר, לראות את עשרות האלפים מתפללים ומחכים לשרביט האש שיוגש לכ"ק האדמור מבאיאן ואז יפצחו כל הקהל בריקודים, ריקודים עם הרבה חשמל באויר, לראות את ילדי החלאק'ה נישאים על כתפות אביהם ועוד ועוד, כל זה לצערי יחסר לכולנו".

    לדבריו, "כולנו – אני מתכוון לכל אותם הרגילים שנים על גבי שנים לעלות למירון ביום ל"ג בעומר, למפקדי המשטרה, לקצינים ולשוטרים. כולם מבינים שהשנה זה משהו אחר. יש צו בריאות, יש החלטת ממשלה ואין לנו אלא לשמוח כל אחד בביתו".

    כולם רוצים להיכנס, הרב ברכיהו מציין כי "בשבועות ובימים האחרונים, פניות רבות הגיעו אליי אישית, לרבני מחוזות, לרבני מג"ב וגם למפקדים, אנשים ששנים עולים למירון דווקא בלג' בעומר, וביקשו שנסייע באישור כזה או אחר".

    הרב מבהיר בריאיון לציבור, "אמרתי להם וחשוב לומר לציבור – "המחשבה שהמשטרה יכולה להכניס מישהו אינה נכונה, יש חוק ממשלה יש תקנות צו בריאות שגיבש משרד הבריאות עם רופאים. המשטרה רק אוכפת את התקנות, המשטרה לא במשחק של מקבלי ההחלטות", חשוב שהציבור יידע הוא מוסיף.

     

    הכניסה למירון היום | צילום: פלאש 90

    מתכונת מצומצמת: "בכל ל"ג בעומר יהיו 150 איש בהדלקות שאושרו ונקבעו, יש גם אנשי במה, תזמורת, עיתונאים. השנה כל הכניסה היא עפ"י מספרי זהות ושמות שמיים, לא יוכנס שום אדם שלא מאושר ואינו מורשה מראש", מזהיר הרב מפני ניסיונות כניסה לא מאושרים שיסתיימו במפח נפש.

    חייב לציין אומר הרב, בימים האחרונים שוחחתי עם אנשי מחקר שפנו אליי,על היחסים בין המשטרה לציבור החרדי בשל הקורונה. אמרתי להם: "החברה החרדית בשונה מכולם יש לה מודעות גדולה לפיקוח נפש [נכון הייתה קבוצה שולית שאינה נשמעה] רוב רובם של הציבור החרדי שמעו להוראות משרד הבריאות והבינו את הסכנות. נכון, גדולי ישראל בהוראותיהם עשו הרבה ותרמו לשמירת הכללים. למגזר החרדי מגיע תעודת כבוד על ההתנהגות מאז פרוץ המגיפה", משבח רב המשטרה את ההתנהלות הפנים חרדית.

    צריך להבין את החברה החרדית – הציבור החרדי רואה מה שקורה בארץ, רואה מה שקורה בתוך הסופרים, אנשים מגיעים עם מסכות והכל בסדר, התחושה בציבור כי המדינה מתייחסת אלינו אחרת. למה לסופרים הכל בסדר ולמירון לא? זו רק תחושה.

    הציבור החרדי מבין שהגעה למירון עם אלפי איש יכולה להוות מכת מוות. אף אחד לא רוצה שעל הידיים שלו יתגלגל הידבקות של המגיפה, אף אחד לא רוצה שבגלל שהוא עלה לקבר הרשב"י הוא זה ששפך את הדם. המציאות שאנחנו בתוך מגיפה יכולה להיות הדבקה גדולה מאד .

    השנה בגלל שכמות השוטרים פחתה בחצי [ 2500 בלבד במקום 5000 בכל שנה] אז לא היו שאלות הלכתיות, מה גם של"ג בעומר חל השנה באמצע השבוע ולא בסמיכות לשבת או מוצ"ש.

    התפילות והלימוד בחצר הרשב"י בשבוע שעבר | צילום: פלאש 90

    הרב ברכיהו מספר על ההדרכה המפורטת שהועברה לשוטרים בשטח: "הדרכנו את מערך הרבנות ומג"ב לקראת לג בעומר. רבני המשטרה ובעיקר רב מחוז צפון הרב אנשל פרידמן הדריכו את המפקדים והשוטרים על מהות יום זה. מהו קבר הרשב"י, למה הציבור רוצה להגיע בל"ג בעומר למירון, אמרנו שמה שגורם לציבור להגיע – לקיים מנהג אבות, לבד הסגולות המיוחדות ביום זה במירון.

    אני מקווה שהצלחנו להחדיר לשוטרים את ענין ומהות היום הזה. חשוב שוב להסביר לציבור מבקש מאיתנו הרב ברכיהו: "אנחנו מיישמים ואוכפים את הוראות משרד הבריאות שזה בגדר של הצלת חיים של ממש. אין לנו שיקול דעת כלל בכל נושא המאושרים להיכנס למירון. אני גם מבק שאל תנסו את השוטרים, לא להגיע לאזור מירון. גם נכים וקשישים לא מורשים לעלות להר".

    בסיום שיחתינו משתף אותנו הרב ואומר כי המשטרה מצרה וכואבת את הכאב של המוני בני ישראל שנבצר מהם להגיע למירון, "גם לשוטרים קשה השנה, השוטרים שרגילים לסייע לציבור, לסייע לקשישים ונכים, שוטרים שכובדו בגזירת תלתלי בני ה 3 ועוד ועוד, גם להם יהיה חוסר ותחושה קשה השנה".

    אבל בעז"ה בשנה הבאה כדי שנזכה כולם לחגוג ביתר שאת ולהגיע כולם למירון, צריכים השנה לשמור על הוראות משרד הבריאות והרופאים ולא להגיע למירון. ויה"ר שזכותו של התנא רשב"י תגן עלינו ועל כל עם ישראל. שנזכה לישועות ורפואות וכמו שידוע כי רשב"י יכול לפטור את העולם כולו, במהרה אמן.



    0 תגובות